jueves, 8 de abril de 2010

ROLEX LEARNING CENTER


Suitzara egin genuen bidaian, Laussanen egon ginen, Lac Leman inguruan sortutako hiri ederrean. Bertan izanda, Rolex Learning Centerra bisitatu behar genuela gomendatu ziguten. EPFL unibertsitatearen azkenengo apustua izan den honetan, mugarik gabeko unibertsitatea isladatu nahi izan da, fakultate eta disziplina guztiak aurkitu eta nahastuko dituen eraikina.

EPFLren eraikuntzen artetik genbiltzala, edozein europar unibertsitatetan aurki daitezkeen multzo izugarri errektangularretatik, Rolex Learning Centerrera ailegatu ginen eta… benetan harritu nintzen! Lehenengo begiradak, zerbait berezia eta interesgarria antzeman zuen; barrura sartzeko irriki bizia sortu zitzaidan eta argazki ugari atera nituen, edifizioaren zirrikitu bakarra ere, ez nuelako galdu nahi!

Gure gidak (eskerrikasko Mikel!), arkitektoak zeintzuk ziren eta beraien asmoa zein zen interneten irakurtzeko gomendatu zigun, oso interesgarria baitzen gizakia-ikaskuntza binomioa uztartzeko zuten era. Beraien ustez, disziplinen arteko komunikazioa eta ideien fluxua maximizatzeko, eraikinak barrerak minimizatu eta transparentzia maximizatu behar ditu: “Rolex Learning Centerren, espazioa mugitu egiten da, mugimendu hau jendeak astintzen du”. Hormigoiaren ondulazioek, barnealdeko muino eta lautadek, emozioz beteriko tokia isladatzen dute, bertan sormenak toki berezia daukalarik. Laborategi, liburutegi, jardina eta besteak, geraleku eta esperimentazio gune izatea nahi dute, lantaldea goraipatu eta bermatuko dituen espazioa sortuz.

Eraikin honetatik gauza asko ikasi eta eztabaidatu daitezke, baina nire uste apalean garrantzizkoena, disziplina desberdinek izan behar duten konexioa da eta beraiek bermatzeko beharrezkoak diren espazioak sortzeko dugun kapazitatea.

Rolex Learning Centerreko arkitektoak SANAA japoniarrak izan ziren. Arkitektura bulego hau, 2010eko PRITZKERarekin sarituak izan dira pasadan astean.
ZORIONAK!
.........................................................................



En el viaje que realizamos a Suiza, estuvimos en Laussane, la bella ciudad a orillas del Lac Leman. Nos recomendaron visitar el Rolex Learning Center, la nueva apuesta de la universidad EPFL, una apuesta por la universidad sin fronteras y la creación del edificio donde puedan encontrarse diferentes disciplinas y facultades.

Mientras caminábamos por los edificios del EPFL, los cuales nos podían recordar a cualquier gran masa rectangular de alguna universidad europea, llegamos al Rolex Learning Center y… ¡en serio que me sorprendió! A primera vista se asomaba algo especial e interesante; quería entrar y a la vez fotografiar todo lo que se asomaba a mí alrededor, para no perder ningún detalle.

Nuestro guía (¡muchas gracias Mikel!), nos explicó quienes eran los arquitectos y nos invitó a leer las inquietudes de los mismos respecto al edificio y el binomio ser humano-docencia. Según su criterio, para maximizar la comunicación entre disciplinas y el flujo de ideas, hay que minimizar las barreras del edificio y maximizar la transparencia: “En el Rolex Learning Center, el espacio se mueve y la gente es la que agita este movimiento”. La ondulación del hormigón, los desniveles y llanuras del interior, crean un espacio lleno de emoción, la creatividad tiene su lugar especial. El laboratorio, la biblioteca y el jardín entre otros, se convertirán en una parada para la experimentación, creando un espacio donde se asegura y se exalta el trabajo en equipo.

Podemos aprender y debatir muchas cosas sobre este edificio, pero creo que la más importante, es la necesidad de conexión entre diferentes disciplinas y la capacidad que tenemos de crear espacios que la garanticen.

Los arquitectos que diseñaron el Rolex Learning Center son los japoneses del estudio SANAA. La semana pasada les otorgaron el importantísimo premio PRITZKER 2010.
¡FELICIDADES!


Informazio gehiago/Más información: http://www.rolexlearningcenter.ch/

No hay comentarios: